Aaaah, två på samma dag ..

Jaa här kommer det andra denna dag, har inget att göra.. kikar på OS-finalen men Canada och USA just nu 2-1 men hoppas faktiskt att USA vinner, varför vet jag inte men så kan det vara. Hockey är faktiskt riktigt roligt att kolla på, kanske inte häromkring för varken BOIS eller Skövde har ju gått så bra i år nu det sista. Men OS, funkar prima för där smäller det ju redigt och man kan få se ett par snygga mål sådär. Mycket bra, mycket bra.

Meeen jag tänkte ge Maddes kommentar en liten fundering här.. såhär såg den ut

Postat av: Madde
I veckan som kommer tycker jag att du ska filosofera lite över ordet hem :)

Ordet hem okej, jag antar utmaningen och det är en ritkgit utmaning faktiskt. Ordet hem är svårt att deffiniera för det kan vara så mycket, man kan ha ett tillfälligt hem, ett platoniskt hem, ett hem där hjärtat finns och man kan även ha två hem där hjärtat finns. Det finns många olika hem.. Men jag tror att det jag skulle kalla hem det är där mitt hjärta är, hemmet kan flytta på sig men hjärtat finns alltid där ändå och följer med.
Som nu när jag bor helt ensam, min lägenhet är ju mitt hem men det är ändå där min familj finns som jag kallar hemma liksom. Och man kan känna sig som hemma på så många olika platser, där mina vänner är där känner jag mig som hemma. Där jag verkligen mår bra där känner jag mig som hemma, när jag är väldigt nere då känns det som att inget är hemma.

Hem är där man vill att det ska vara och det är hjärtat som bestämmer det, inte hjärnan. Och vad än hjärtat bestämmer så finns alltid vänner och familj kvar där de är hemma. De finns där när man än vill för de ställer alltid upp.

Mi casa es su casa!

There you have it, home sweet home!


Och Madde, kom alltid ihåg att:
Vi finns här för dig och kommer alltid att göra!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0